Een week vol veranderingen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Desirée Leukel - WaarBenJij.nu Een week vol veranderingen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Desirée Leukel - WaarBenJij.nu

Een week vol veranderingen

Blijf op de hoogte en volg Desirée

20 Februari 2015 | Denemarken, Kopenhagen

Hallo allemaal,

Afgelopen week was weer erg leuk en druk! 
Rachelle kwam een weekend bij mij op bezoek dus daar had ik erg veel zin in. Ondanks ik pas toen een weekje in Kopenhagen was, wilde ik haar al graag mijn favoriete plekjes laten zien. Ik kon mijn werk voor die week doen op donderdag dus had vrijdag vrij, wat natuurlijk erg fijn was! Rachelle zou aankomen rond 11 uur en we hadden afgesproken dat zij mij zou bellen als ze aan was gekomen bij het station bij mij in de buurt. Helaas was ik vergeten door te geven dat ik een Deens nummer heb dus Rachelle was maar eindeloos aan het bellen naar mijn Nederlands nummer zonder enig gehoor. Sorry Rach! Gelukkig hoorde ik opeens de bel staan en toen stond ze voor mijn deur.
Ik heb haar even het appartement laten zien en erna ben ik gefietst richting het centrum en heeft zij de metro gepakt. We spraken af bij Nørreport station want daar in de buurt konden we een fiets kopen voor haar. Wij (familie Leukel) hebben besloten om een extra fiets te kopen voor alle bezoekers. Eenmaal een fiets gekocht, gingen we glutenvrij lunchen bij mijn lievelingstentje bij de Torvehallerne. Erna richting Nyhavn gelopen en toen door de winkelstraat. Daar hebben we nog wat leuke winkels bezocht en wat leuke dingetjes gekocht;)
Ook liepen we langs een grappig museum; het Guinness Book of Records museum Copenhagen. Daar zijn we een uurtje geweest. Het was wel grappig om te zien en te lezen! Verder hebben we die avond gegeten bij een Mexicaans restaurant. Het restaurant deed mee aan de Dining Week, dus we kregen voor een mooi prijsje een super lekker 4-gangen menu. 


Zaterdag hadden we ons ingeschreven voor de New Europe Sandemans Free Walking tour. Om 11 uur moesten we verzamelen bij het stadhuis en dan zouden we een gratis rondleiding door de stad krijgen. We kregen heel veel informatie over de historie van de stad en ook leuke weetjes zoals het huis waar de oprichter van Carlsberg is geboren. Zou je niet snel weten zonder zo’n tour.
Na de tour had Rachelle met een jongen afgesproken die ze kende van haar exchange in Singapore en ik moest even naar een evenement om foto’s te maken voor het werk. Na een uurtje was ik daar klaar en ging richting het koffietentje waar Rachelle was. Toen hadden we met Nikki afgesproken om samen naar de Kleine Zeemeermin te gaan. Het stelt niet veel voor, maar als je in Kopenhagen bent moet je haar natuurlijk wel hebben gezien! We hebben daar nog even rondgelopen rond het Kastellet en erna richting Copenhagen Street Food. Dat is een overdekte markt aan de overkant van het water vanaf de Kleine Zeemeermin. Ze hadden de markt geopend in de zomer en het was eigenlijk de bedoeling dat het alleen in de zomer open zou zijn. Maar het was zo’n succes dat ze het ook openen in de weekenden in de herfst, winter en lente. 
Toen we aan het eten waren kreeg ik een berichtje van een vriend van me die momenteel stage loopt in Spanje. Hij vroeg of alles oké was met Nikki en mij. Ik had geen idee waar hij het over had. Even erna keek ik op Nu.nl en zag dat er een aanslag was gepleegd in Kopenhagen. Op het moment van de aanslag waren wij in het zuiden van de stad en de aanslag was in het noorden. Het enige wat ons opviel, was dat er extreem veel politie overal rond reed. Maar we wisten toen nog niet waarom. Ik had ook niet het gevoel om in paniek te raken want alle lokale mensen waren heel erg rustig en lieten niets merken. Het normale leven gaat gewoon door. 
In de avond hebben we samen met Nikki wat gedronken bij mij thuis en zijn erna naar een cocktailbar gegaan. De eerste keer stappen in Kopenhagen! Het was erg gezellig en zeker een geslaagde avond. 


De ochtend erna werden we wakker en vertelde Rachelle dat de tweede aanslag midden in het centrum was. En, heel er dicht bij de club waar wij waren. Op het moment van de tweede aanslag waren we gelukkig al thuis, maar toch een apart en eng gevoel.
Ook liepen we per ongeluk langs de synagoge waar die tweede aanslag was gepleegd op zondagochtend. Mijn navigatie werkte even niet meer dus we namen de verkeerde afslag en kwamen in de straat van de synagoge uit. Het was wel heel erg mooi om te zien hoeveel mensen allemaal bij elkaar kwamen om samen te zijn en de gemeenschap te steunen.
Verder hebben Rachelle en ik die dag een boottochtje gemaakt en erna naar Christiania geweest. Erna nog eventjes de winkelstraat door om de tijd te doden want s’avonds hadden we een reservering bij een van de beste visrestaurants van Kopenhagen op aanraden van Danielle en Papa. Het was echt heel erg fancy, maar super lekker. Zeker een mooie afsluiting van een super leuk weekend.



Maandag heb ik Rachelle afgezet bij het station en erna richting het werk. Ik had een afspraak met de CEO om wat verdere dingen te bespreken over mijn stage. Helaas was hij niet komen opdagen omdat hij ziek was bleek later. Ik heb wel die dag nog aan wat opdrachten kunnen werken.
Op woensdag was vrijwel iedereen op kantoor en had ik even een gesprek met de CEO. Hij vertelde dat hij slecht en goed nieuws had. Eerste het slechte nieuws: de marketing manager zou deze week haar laatste week werken bij 2GoCopenhagen. Hij vertelde niet precies waarom maar ik zou vanaf nu met hem verder gaan werken, aangezien hij ook marketing manager is. Verder was het goede nieuws dat de website bijna af is dus we kunnen echt aan de slag! Aankomende maandag krijgen alle werknemers de website te zien en kunnen dan hun commentaar geven om de puntjes op de i te zetten. Als alles goed gaat, zal de website volgende week vrijdag weer online komen.
Ik vind het natuurlijk erg jammer dat de marketing manager waar ik eerst mee zou werken helaas nu weg is, maar ik ben wel blij dat er nu meer duidelijk is en ik weet waar ik aan toe ben. Verder komen er nog een paar andere stagiaires erbij dus dat zal ook helpen.



Wat ik ook nog graag wil vertellen is dat ik volgende week ga kijken bij naar een nieuwe kamer. Ik zag een bericht op Facebook dat een meisje op zoek was naar iemand die haar kamer wilde overnemen voor 3 maanden. Precies de periode dat ik een kamer nodig heb. Toen ik haar een berichtje stuurde zag ik dat we een gemeenschappelijke vriend hadden, de jongen die mij had aangenomen bij mijn stageplek. Super toevallig! Ik kreeg meteen een berichtje terug van haar met de vraag wanneer ik langs wilde komen om eventjes te komen kijken. De kamer ligt ten zuidoosten van het centrum en momenteel woon ik ten noordwesten van het centrum. Maar, qua reistijd naar het werk en het centrum is het vrijwel hetzelfde.
Dus, als het goed is ga ik volgende week even langs om te kijken op die plek. Ik hoop dat het leuk is en dat ik daar mijn laatste 3 maanden kan zitten:) Even afwachten maar wel een goed vooruitzicht!



Veel liefs uit Kopenhagen en indtil næste gang(tot de volgende keer;))


  • 20 Februari 2015 - 12:59

    Rachelle:

    <3 <3 <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desirée

Actief sinds 21 Jan. 2015
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 5608

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 28 Juni 2015

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: