My first week - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Desirée Leukel - WaarBenJij.nu My first week - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Desirée Leukel - WaarBenJij.nu

My first week

Blijf op de hoogte en volg Desirée

11 Februari 2015 | Denemarken, Kopenhagen

Hallo allemaal,

De afgelopen week was erg druk en vol nieuwe indrukken! Op 6 februari vertrok ik eindelijk naar Kopenhagen. Vijf maanden stage lopen in een nieuw en jong bedrijf, een nieuwe stad, een hele nieuwe ervaring! Ik had er heel veel zin in maar was toch wel erg zenuwachtig. Ik had geen idee wat ik moest verwachten. Eenmaal aangekomen op het Eindhoven airport om 6 uur(!!!) dronken we nog even een kopje koffie en toen door de douane. Gelukkig vertrok een vriendin van mijn studie(Nikki) ook naar Kopenhagen die dag voor stage. Het afscheid was even moeilijk maar met een tevreden gevoel ging ik door de douane. 
De vliegreis verliep soepel en al onze koffers waren gearriveerd in Kopenhagen. Toen nog eventjes pinnen en een metro ticket kopen om de stad in te komen. Op station ‘Lindevang’ werd ik opgewacht door de vader van de jongen van wie ik de kamer huur. Hij bracht mij samen met zijn dochter naar mijn paleisje voor de komende tijd. Ik verblijf op deze plek voor de eerste twee maanden. Erna zal ik ergens anders gaan wonen. Het is nog niet duidelijk waar, maar ik begin binnenkort met zoeken naar een nieuw plekje. 
Toen we aankwamen in het appartement zag ik dat ze zelfs een ontbijtje voor me hadden meegenomen, super lief! Ze gaven me een korte rondleiding door appartement en toen begon ik met uitpakken. Ik heb gelukkig heel veel kastruimte dus dat is wel erg fijn! Ik heb het nodig met al die kleren;) 
Ondertussen was Nikki ook al in haar kamer aangekomen. We spraken in het begin van de middag af, aten eventjes wat samen met haar huisgenootje(Nederlands meisje die voeding en dietiek studeert en nu een exchange heeft in Kopenhagen) en gingen toen de stad in om een fiets en simkaart te regelen. We namen de metro richting nørreport en daar kwamen we aan bij een klein fietsenwinkeltje vol met Bolivianen die biertjes aan het drinken waren. Na wat regelen hadden we twee fietsen voor een mooie prijs geregeld. Vervolgens naar de 7/11 om een simkaart te regelen zodat we weer bereikbaar zouden zijn. Naast de 7/11 lag een leuk koffietentje, dus daar gingen we even naar binnen. Daar dronken we een kopje koffie en aten een glutenvrij chocolade taartje. Heel erg lekker en meteen een goede indruk natuurlijk! 
We besloten erna om naar de Ikea te fietsen die redelijk in de buurt lag omdat we toch nog wat dingen voor onze kamers. De fietstocht was toch iets langer dan we hadden gedacht en onze telefoons waren leeg dus met wat geluk, goed richtingsgevoel en wat hulp van de locals kwamen we eindelijk aan bij Ikea. Nog nooit zo blij geweest om die gele letters te zien! In de Ikea hebben we onze eerste ‘Deense’ maaltijd gehad. Niet echt Deens, maar goed. Het was wel erg lekker! Nadat we onze spulletjes hadden gekocht fietste we weer naar huis. Die avond lekker op tijd gaan slapen want ik was toch erg moe geworden van alles!

Zaterdag hebben we een kleine sightseeing tour door de stad gedaan op de fiets. Het is ongeveer 20 minuutjes fietsen naar de grote highlights zoals Nyhavn en De Kleine Zeemeermin. In de avond samen gegeten bij mij thuis, en erna nog rustig aan gedaan.

Zondag de dag actief begonnen door een stukje te gaan rennen in het park om de hoek. S’middags de fietsroute naar stage even geprobeerd. Het is wel een stukje fietsen; 6.5 kilometer. Dus als ik terug ben ik Nederland heb ik gespierde benen! De rest van de dag rustig aan gedaan als voorbereiding voor mijn eerste stage dag.

Maandag was het zover. Mijn eerste werkdag. Ik hoefde pas om 10 uur aanwezig te zijn dus extreem vroeg hoefde ik gelukkig niet op te staan. Eenmaal aangekomen bij het bedrijf, werd ik warm verwelkomd door de CEO van 2GoCopenhagen. Hij liet me de werkplek zien en een paar werknemers die aanwezig waren die dag. Erna even een gesprek waarin hij over het bedrijf vertelde en over mijn taken tijdens de stage. Helaas waren er wat problemen met de lancering van de nieuwe website. Hierdoor is er momenteel nog niet zo heel veel werk omdat iedereen wacht op het moment tot de website officieel online is. Verder is de marketing manager waar ik vrijwel elke dag mee zal werken ziek. Ik heb haar helaas nog niet ontmoet en op dit moment nog niet erg veel kunnen werken. Als het goed is zal ze maandag aanwezig zijn, dus dan kan ik ‘echt’ beginnen.
Het klinkt als erg leuk werk en ik heb er ook echt zin in! Omdat het bedrijf nog zo jong is heb ik het idee dat ik iets kan toevoegen en dat ze echt iets aan mij hebben.

De rest van de week heb ik tijdens mij vrije uurtjes de stad verkend en op zoek gegaan naar glutenvrije producten. Ik heb al wat adresjes waar ik de komende maanden regelmatig langs zal langs zal gaan voor brood, een stukje taart, panini of pannenkoek!

Verder heb ik ook erg veel zin in het komende weekend want mijn eerste bezoeker komt al langs! Rachelle is dit jaar mijn Valentijn<3 Ik hoop dat ik haar het leuke van de stad kan laten zien ondanks ik er pas een weekje ben!



Veel liefs uit Kopenhagen en indtil næste gang(tot de volgende keer;))


  • 12 Februari 2015 - 09:30

    Wilma:

    Top schattie, je eerste verslag

  • 12 Februari 2015 - 11:28

    Marion:

    Hallo Deeske

    Leuk geschreven verslag. Heb hierdoor een goed beeld gekregen van je eerste week in Kopenhagen.
    Ga zo door!!
    Wens jou en Rachelle gezellige dagen samen xx

  • 12 Februari 2015 - 16:22

    Isy:

    Lieve Dees, leuk om te lezen. Zoals beloofd zal ik dit delen met al mijn facebook vrienden. Zijn er helaas maar een paar haha. Geniet lekker en veel succes. Liefs

  • 12 Februari 2015 - 16:29

    Oma & Opa:

    Hoi meisje wat een leuke mail. Fijn dat je ons op die manier op de hoogte houd.
    Hier is alles goed op naar de carnaval het weer is goed.
    We wensen jou & Rachelle een leuk weekend
    Groetjes Oma & Opa XXX

  • 15 Februari 2015 - 20:43

    Lidy:

    Hey Desirée, hoe is het daar in Kopenhagen. Heb je Rachelle al een beetje wegwijs gemaakt? Las op nu.nl dat het niet pluis was daar in Kopenhagen. Weer zo'n malloot, die begint te schieten. Hopelijk waren jullie niet in de beurt. Groetjes Lidy xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desirée

Actief sinds 21 Jan. 2015
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 5623

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 28 Juni 2015

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: