Time flies - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Desirée Leukel - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Desirée Leukel - WaarBenJij.nu

Time flies

Blijf op de hoogte en volg Desirée

16 Maart 2015 | Denemarken, Kopenhagen

Hallo allemaal,

De afgelopen week heb ik veel gewerkt aan mijn stageopdracht. Informatie opzoeken over Customer Relationship Management, informatie opzoeken over de mogelijke systemen, het beste systeem kiezen en analyseren enz. Niet heel veel speciaals erover te vertellen;)
Daarnaast is de website eindelijk af! De artikels moeten nog op de server worden gezet en dan is het helemaal rond. Ook beginnen er meer mensen met werken vanaf begin April wat zal betekenen dat het steeds drukker zal worden op kantoor. Erg fijn om te horen want het is soms wel wat stilletjes hier.


Ik ben ook nog met mijn nieuwe huisgenoot(Een 30-jarige Italiaanse PHD-student) vorig weekend de stad in geweest om een fiets voor haar te regelen en haar wat van de stad te laten zien. Het was erg gezellig en ik kan goed met haar opschieten. Helaas zal ze komend weekend alweer verhuizen maar we hebben afgesproken om contact te houden en af en toe samen te eten of wat in de stad te drinken!

Verder ben ik gedurende de week nog even naar het strand geweest. Ik had gehoord dat het erg leuk is om daar rond te lopen dus ik besloot op een redelijk zonnige dag de metro richting Amager Strand te pakken. Het was inderdaad erg mooi en vredig(:

Ik heb daarnaast een nieuwe hobby ontwikkelt, namelijk bakken haha. Ze hebben hier in Kopenhagen heel veel glutenvrij, biologisch en ze houden van allerlei soorten taartjes en ik volg een paar Nederlandse blogs over (glutenvrij) eten. Dus ik werd best wel geïnspireerd daardoor dus ben zelf wat gaan proberen. Tot nu toe heb ik wortelfrietjes, bloemkoolpizza, courgettepasta, havermoutkoekjes en granola gemaakt! Ik weet niet wat het is maar ik vind het opeens super leuk om te doen haha. 



Verder kwam afgelopen vrijdag Donovan aan in Kopenhagen, waar ik erg naar uitkeek! Ik haalde hem op van het station en in het begin van de middag zijn we richting het centrum gefietst. We hebben lekker (glutenvrij) geluncht bij een leuk tentje en zijn erna de winkelstraat doorgelopen richting Nyhavn. Het was super lekker weer vrijdag dus dat was echt heel erg fijn! Erna richting De Kleine Zeemeermin gefietst en daar nog even gezeten. s’Avonds zijn we gaan uiteten bij ‘Tight’. Een hip restaurant in het centrum. We hebben heerlijk gegeten en erna nog ergens anders een cocktail gedronken om onze eerste geslaagde dag af te sluiten.
Op zaterdag hadden we de Free Walking tour tot een ongeveer half 3. Weer heel veel informatie over de stad, wat altijd welkom is natuurlijk! Na de rondleiding zijn we weer door de winkelstraat gelopen en hebben we nog ergens een drankje gedaan. S’avonds hadden we een reservering bij een fancy restaurant genaamd: Oliver and the Black Circus. Het eten was echt heerlijk en het was zeker de moeite waard. Die avond was wel een beetje speciaal omdat we die dag al 7 maandjes samen waren;) 
Zondag hebben we gebruncht bij Grød, een populair havermout tentje. We hadden allebei nog nooit havermout gehad dus dit was wel een goede manier om het te proberen! En het was echt super lekker, dus ik denk dat ze mij nog wel vaker daar kunnen verwachten!
Helaas moesten we rond 3 uur alweer richting het vliegveld want het vliegtuig vertrok om 5 uur. Op het vliegveld nog even wat eten en drinken en toen afscheid nemen. Afscheid nemen is natuurlijk nooit leuk, maar we hebben een super leuk weekend gehad en gelukkig zie ik hem weer over 3 weekjes!



De planning voor deze week bestaat merendeels uit werken aan stageopdrachten, schoolopdrachten en de normale taken van het werk. Op vrijdag zal ik alweer mijn volgende bezoeker ophalen, namelijk mama. Hier heb ik ook heel veel zin in! Lekker met mama de stad in, gezellig samen zijn en misschien een paar(of 100) wijntjes drinken;)

Veel liefs uit Kopenhagen en indtil næste gang(tot de volgende keer;))


  • 16 Maart 2015 - 16:18

    Rachelle:

    Super leuk bericht deesie! Ik kijk uit naar je bakkunsten als je terug bent!
    Veel plezier en succes weer komende week.

  • 16 Maart 2015 - 16:46

    Esther:

    Healthy girl!!! Je kunt zo je eigen blog beginnen! Geniet maar goed verder en werk vooral niet te hard! Miss ya! XXX

  • 16 Maart 2015 - 18:44

    Wilma:

    Super weer om het te lezen schat

  • 17 Maart 2015 - 07:44

    Danielle:

    Leuk dat het drukker gaat worden op kantoor =)! En Dees aan het bakken, haha nice! Kun je een lekker glutenvrij taartje voor me maken over 4 weken!:D Klinkt allemaal toppie!! Heel veel plezier met mama en de 100 wijntjes!

  • 17 Maart 2015 - 16:19

    Marion:

    Hallo Deeske

    Blij dat het je zo goed bevalt. Houd me aanbevolen voor het uitproberen van de bakkunsten.
    Veel plezier volgende week met mam en probeer het aantal consumpties toch ónder de 100 te houden!!

  • 19 Maart 2015 - 15:40

    Om & Opa:

    Hoi meisje wat een leuk verslag wij blijven wel van alles op de hoogte .
    Fijn dat je een leuk weekend met Donovan had .
    En dit weekend met mamma Wilma geniet er samen van
    veel liefs Oma & opa xxx

  • 20 Maart 2015 - 11:26

    Lidy:

    Hartstikke leuk om jouw verslag weer eens te lezen. Je bent goed bezig daar met je bakkunsten en natuurlijk je werk. Vandaag is Wilma al weer gearriveerd en vorige week was Donovan er voor je. Wat een geweldige ervaring voor je daar in Kopenhagen. Have fun met Wilma en dat met die Wijntjes dat komt wel goed, hihihi.
    Groetjes van de Lenoirtjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desirée

Actief sinds 21 Jan. 2015
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 5601

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 28 Juni 2015

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: