Over de helft... - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Desirée Leukel - WaarBenJij.nu Over de helft... - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Desirée Leukel - WaarBenJij.nu

Over de helft...

Blijf op de hoogte en volg Desirée

08 Mei 2015 | Denemarken, Kopenhagen

Hoi allemaal,

het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven. Ik wilde even wachten tot ik veel te vertellen had, want om te schrijven dat ik alleen heb gewerkt is ook niet zo speciaal haha. Maar goed, de afgelopen weken is weer veel gebeurd en heb ik veel gedaan dus veel te vertellen!

Als eerste, in mijn laatste verslag schreef ik dat Danielle en Dennis op bezoek kwamen. We hebben het heel erg gezellig gehad. Ik ben vrijdag na mijn werk naar hun Airbnb gefietst. Ze hadden een hele mooie kamer dichtbij het centrum. We zijn erna ‘om de hoek’ een biertje gaan drinken bij een leuk lokaal tentje. Vervolgens met de bus richting Christiania. Daar wat rondgelopen en nog wat gedronken bij het water. Toen richting Copenhagen Street Food gelopen om lekker wat te eten. Dennis ging bijna van zijn stokje omdat hij het eten zo lekker vond haha. Goede eerste indruk dus. In de avond zijn we nog naar Tivoli geweest. Daar is vanaf April elke vrijdag een concert. Die avond was het eerste concert en er was een optreden van Outlandish. Heel erg leuk einde van de eerste dag.
Zaterdag zijn Danielle en Dennis alleen de walking tour gaan doen en ben ik gaan hardlopen. Ik heb de walking tour nu al vier keer gedaan, dus vond het niet erg toen Daan voorstelde om het alleen te doen;) Na de walking tour hadden we afgesproken bij het Koninklijke paleis. We zijn toen door de winkelstraat gelopen richting Nørreport en de overdekte markt. Daar lekker wat eten en een shake gehaald en gaan zitten op een leuk pleintje. Vervolgens richting de lakes gelopen. Een lekkere frozen yoghurt gehaald en ook bij het water gaan zitten. We besloten erna dat ik naar huis zou fietsen en Daan en Dennis de metro richting mijn huis zouden pakken. Ik heb ze opgepikt op het station en toen mijn kamer laten zien. Erna zijn hun naar huis gegaan en s’avonds met z’n tweeën gaan uiteten want Dennis was een paar dagen daarvoor jarig en ze waren vijf jaar samen.
Zondag hadden we een lekkere brunch in een typisch Deens tentje. Een beetje overpriced maar wel leuk om te proberen! Erna de bus richting Carlsberg. Daar hebben we een tour gehad door het gebied van de brouwerij met het hele verhaal achter het bier Carlsberg. 
Tenslotte hebben we het weekend afgesloten met een super lekker diner bij Tight.



Het weekend na het bezoek van Daan en Dennis ben ik samen met Anna en Wenke naar Roskilde geweest. We wilde graag met z’n drieën een dagje weg en Roskilde is maar een half uur met de trein vanuit Kopenhagen. Perfect dus! Het was die dag super weer dus daar hadden we echt geluk mee. We hebben door de schattige straatjes gelopen en naar het Viking museum geweest. Super interessant om te zien. Wat wel erg apart was, was dat om vier uur de hele stad uitgestorven was. We liepen van het water weer naar het centrum en het was net iets over vier uur. Geen hond op straat. Blijkbaar gaan alle winkels om 4 uur dicht en dan zit iedereen thuis. Dus toen besloten we de trein terug naar huis te pakken om daar nog even een drankje te doen.



Het weekend daarna ben ik samen met Juliette en Nikki naar Malmö(Zweden) geweest.
Het was die dag helaas geen mooi weer; alleen regen. Maar goed, we hebben het toch erg gezellig gehad! We pakte de bus van Kopenhagen centraal naar Malmö centrum en liepen daar wat rond. Daar heb ik zelfs nog een glutenvrij hamburger bij McDonalds gehad. Ik had online gelezen dat in Zweden nog meer glutenvrije opties waren dus echt heaven!! Vervolgens hebben we de trein gepakt richting het grootste winkelcentrum van Scandinavië: Emporia. Het was heel erg hard aan het regenen in de middag dus we besloten te tijd daar te doden. Wat natuurlijk niet verkeerd was;) 
Last moment besloten we die avond ook nog op stap te gaan. We gingen naar een leuke bar genaamd The Drunken Flamingo. Toen we die naam hoorde waren we meteen verkocht haha! Het was een hele gezellige avond!


Verder ben ik ook aan iets nieuws begonnen, namelijk Yoga. Anna en Wenke doen al heel lang Yoga en zijn er heel erg enthousiast over. Dit is nieuw voor mij want ik heb altijd competitiesport gedaan. Ruim drie weken geleden had ik mijn eerste les en het beviel erg goed. Ik ben totaal niet lenig, dus soms wel lastig. Vooral als de hele groep hun been in hun nek legt, hmmm ja. Misschien over een paar maanden denk ik dan haha. 
Ik merk dat Yoga wel erg helpt. Ik was onbewust toch wel wat gestrest door alle omstandigheden op het werk en het feit dat ik thuis en Donovan erg mis. Door Yoga kan ik alles een plekje geven en ondertussen heb ik ook een work-out!



Het leek mijn ouders, Rachelle en mij bovendien leuk om Denemarken wat verder te ontdekken dus afgelopen weekend zijn we naar Aarhus geweest. Zij reden met de auto daarheen en ik ging met de trein. We hadden afgesproken bij onze Airbnb en gingen vervolgens bij een restaurant in de buurt eten. De dag erna hadden een een guided tour door Aarhus. Aarhus is niet heel groot maar toch fijn om te bezichtigen met een guide. Het was die dag ook super goed weer dus we besloten om de middag op het dakterras door te brengen. Op zondag hadden we een lekkere brunch met héél veel eten! Erna werd Papa opgehaald door de guide van de dag ervoor om naar het voetbal te gaan. Go figure. Mama, Rach en ik zijn die middag naar het Aros museum geweest. Heel erg interessant. 
Op maandag reden we samen weg uit Aarhus om wat mooie plekken nog te bezichtigen. We zijn naar de hoogste vuurtoren van Denemarken geweest, een strand, een Viking museum en de witte beelden ‘man op zee’(zie foto’s). Op het einde van de dag reden we richting Ribe, het oudste stadje van Denemarken. Een heel schattig klein stadje met kleine straatjes, mooie huisjes en heel veel atmosfeer! Daar hebben we de laatste avond super lekker gegeten in een gezellig restaurant en erna een hel nacht gehad omdat Tony en Wilma allebei de hele nacht hebben gesnurkt. Rach en ik werden helemaal gek.
De dag erna met een brakke kop bij het ontbijt besloten we om niet meer ergens heen te gaan omdat het weer erg slecht was. We reden daarom meteen naar Kolding. Daar zette ze mij af zodat ik de trein naar Kopenhagen kon pakken. Helaas waren er die dag wat werkzaamheden dus het was iets lastiger om thuis te komen maar het is gelukt!
Het waren hele gezellig dagen samen met mijn ouders en Rach en heel leuk om meer van Denemarken te zien!



Ik zal ook even een klein stukje vertellen over mijn stage. Het liep de afgelopen weken weer een beetje moeizaam. Ik probeer de goede moed erin te houden, maar als mensen nooit hun afspraken nakomen en er vrijwel niemand op kantoor is zakt je de moed op een gegeven moment ook in de schoenen. Ik heb op dat moment besloten dat ik deze stage sowieso positief wil afsluiten dus in plaats van af te wachten, heb ik mezelf wat opdrachten gegeven waar ik momenteel druk aan werk. Dit heb ik natuurlijk wel besproken met de managers en ze vonden het goed gelukkig. Ik houd me nu dus bezig met mijn grote stageopdracht, de events en een marketing opdracht waar ik erg enthousiast over ben!
Verder zit het kantoor nu in een andere locatie wat erg fijn is. Ik hoef nu maar 10 minuten te fietsen in plaats van 20. Het nieuwe kantoor staat vol met banken dus als ik even moe ben ga ik even dutten en erna weer verder haha!



Wat ook erg fijn is dat ik nu ruim twee weken zonder handschoenen fiets(!!!)
Voor Deense begrippen is dit heel wat haha. Het weer wordt steeds beter en beter dus echt genieten!



Ten slotte komen vandaag Davine en Esther naar Kopenhagen. We zullen in de middag landen dus ik werk vandaag tot een uur of drie en dan haal ik ze op van het station. Ik heb heel veel zin om hun weer te zien! Ik heb al veel bezoekers gehad maar nog geen ‘echte‘ vriendinnen. Het wordt zeker een weekend keihard lachen, lekker stappen en genieten, dat weet ik zeker!



Veel liefs uit Kopenhagen en indtil næste gang(tot de volgende keer;))


  • 09 Mei 2015 - 15:41

    Opa En Oma:

    hallo deesje wat is het fijn om te horen
    dat het zo goed met je gaat .
    je maakt heel wat mee en wat een gasten .
    de tijd zal zo snel voorbij gaan .
    nog een mooie tijd en veel liefs van opa en oma xxx
    tot ziens in elsloo doeg

  • 11 Mei 2015 - 20:46

    Lidy Lenoir:

    Zo Dees dar waren weer gezellige dagen voor je. Hebben de tips van Erwin geholpen
    Voor wat betreft het hardlopen? Yoga jij??? Haha
    Eigenlijk is het goed dat je het eens probeert want rust is af en toe ook nodig, ook voor jouw. Hihi
    Weer een leuk verslag. Ben weer benieuwd naar het volgende. Succes met je stageopdracht.
    Groetjes Lidy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desirée

Actief sinds 21 Jan. 2015
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 5598

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 28 Juni 2015

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: