Nieuwe update - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Desirée Leukel - WaarBenJij.nu Nieuwe update - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Desirée Leukel - WaarBenJij.nu

Nieuwe update

Blijf op de hoogte en volg Desirée

09 April 2015 | Denemarken, Kopenhagen

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd, maar hier is weer een update! In mijn laatste verslag liet ik weten dat mijn moeder langs kwam. We hebben het heel erg gezellig gehad. Het weer was helaas niet super weer maar we hebben genoten samen:) We hebben veel gefietst (Wilma had de dagen erna flink spierpijn haha) en natuurlijk veel wijntjes gedronken;)

Vrijdag heb ik haar opgehaald van het station, en toen heb ik haar even mijn appartementje laten zien. Toevallig kwam mijn nieuwe huisgenootje ook die dag aan. Een heel leuk Frans meisje waar ik regelmatig nog mee afspreek. In de middag zijn we richting Nørreport gegaan om even wat te eten en te drinken. Toen de winkelstraat doorgelopen richting De Kleine Zeemeermin. s’Avonds lekker gegeten bij Almanak, een heel mooi en leuk restaurant aan het water in de buurt van Nyhavn.

Zaterdag hebben we een walking tour gedaan(mijn 3e walking tour so far haha) samen met Nikki. Het was echt super koud en er was heeeel veel wind dus even afzien. Erna gezellig in een leuk tentje wat gedronken en toen naar huis om even te douchen en om te kleden. s’Avonds zijn we samen met Nikki bij een hip restaurant gaan eten. Het eten was écht heerlijk. We waren er helemaal sprakeloos van! 
Zondag had ik Mama getrakteerd op een brunch als vervroegd verjaardagscadeau bij Tante T. Een ouderwetste theesalon met een muur vol met allerlei soorten thee waar je uit kunt kiezen. Alweer super lekker;) Erna een boottochtje gedaan en kunnen genieten van het zonnetje. Vervolgens doorgefietst naar Christiania waar we een tour kregen van een locale inwoner. Heel grappig en interessant. Ik/we snapte er de halve tijd niks van omdat die guide zo sarcastisch was. Het was niet duidelijk wanneer ze nu een grapje maakte of het serieus meende haha! Wel een erg leuke ervaring en we hebben er veel over geleerd. Na de tour hebben we een lekker jointje gerookt.(GRAPJE;))
In de avond hebben we gegeten bij het beste visrestaurant van Kopenhagen. Wederom heerlijk gegeten. 

Maandagochtend moest ik Mama helaas alweer afzetten op het station voor haar reis terug naar Nederland. We hebben een super gezellig weekend gehad!:)



De week erna gewerkt aan mijn main assignment, events geschreven en aan wat opdrachten voor school.
Verder ben ik het laatste weekend van Maart verhuist naar een nieuwe kamer. Mijn huisbaas heeft mij geholpen met alle spullen te verhuizen naar mijn nieuwe plek dus dat was heel fijn. 
Ik werd warm verwelkomd door mijn nieuwe huisbaas en door mijn nieuwe huisgenoten. Het huis bestaat uit 2 verdiepingen. Ik woon samen met twee andere mensen op de eerste verdieping en er wonen drie mensen op de begane grond. Onze verdieping is pas gerenoveerd dus allemaal heel fancy. Op mijn verdieping zit nog een Nederlands meisje, waar ik erg goed mee kan opschieten en een Duitse jongen die ook erg aardig is. Helaas heb ik hem nog niet zo vaak gezien. 
Verder wonen er nog twee bouwvakkers in de kelder. Ze verhuren een kamer in de kelder omdat ze ergens in de buurt werken dus van maandag tot en met vrijdag zijn zij er ook. Dat is soms wel een beetje vervelend want ze pakken gewoon spullen van ons, zoals shampoo, douchegel, tandpasta, wc papier etc. Je voelt je dan een toerist in je ‘eigen huis’. Dus als ik nu de naar de WC ga neem ik mijn eigen rolletje mee. Alsof ik op de camping zit haha. Wij(de ‘‘echte bewoners’’) hebben al een berichtje gestuurd naar de huisbaas hierover, dus nu even afwachten wat daar uitkomt.



Verder is Donovan afgelopen Paasweekend hier geweest. Het was super gezellig en weer heel veel gezien en gedaan! We hadden mega geluk met het weer want we hebben alleen maar zon gehad:) Donderdag heb ik hem opgehaald op het vliegveld en s’avonds hebben we lekker burgers gegeten. 

Vrijdag zijn we naar Louisiana geweest. Dat is een Museum voor kunst en design. Erg interessant en mooi, en natuurlijk lekker buiten gezeten en genoten van het zonnetje. We hebben die avond ouderwets gekookt. Het was alweer een tijdje geleden dat we samen hadden gekookt, maar het resultaat was top!

Zaterdag zijn we naar het Danish Architecture Centre geweest. Dat was een beetje een fail. Het bestond uit 2 kleine zalen waarvan er in een alles alleen in het Deens stond beschreven. Als troost maar erna een lekkere koffie gaan drinken aan het water bij Copenhagen Street Food. Vervolgens naar Christiania gegaan waar we een uurtje hebben rondgelopen. Erna lunchen bij Copenhagen Street food. s’Avonds weer thuis gekookt en erna met Nikki en Sjors afgesproken om wat te drinken in de stad en erna te stappen. Nikki’s vriend(Sjors) was er ook afgelopen weekend dus wel gezellig om even af te spreken. Voor we het wisten was het al half twee, maar Donovan en ik besloten om toch nog te gaan stappen. We zijn naar een club geweest genaamd Culture Box. Was echt leuk! Uiteindelijk om half 5 gaan slapen, intensieve dag dus!

Zondag hebben we uitgeslapen en zijn we naar Carlsberg museum geweest. Heel erg om de oorsprong van het merk en bier te zien. De interesse in groot geworden in de familie Leukel sinds Danielle bij La Trappe werkt, zelfs bij mij die niet eens bier kan drinken haha!
We kregen na de tour wat biertjes dus Donovan heeft die fijn opgedronken;)
Vervolgens zijn we het centrum in gefietst om een koffie met Nikki en Sjors te drinken. Weer erg gezellig gehad! Toen zijn Donovan en ik naar Tivoli gegaan. Het was ook mijn eerste keer in Tivoli, omdat ze pas weer hun deuren openen vanaf 1 April. Ik heb nog zoiets gezien in mijn leven. Een pretpark middenin een stad! Zo bizar! We zijn als eerste in een achtbaan geweest. Spannend was het wel, maar dit was een opwarmertje vergeleken met de attractie erna. Mijn god, angst van mijn leven. Donovan mocht de tweede attractie uitkiezen, achteraf een beetje spijt van dat ik hem dat heb laten doen. We gingen namelijk in een of ander vliegtuigje die rond draaide en weet ik veel wat allemaal. Ik heb zo hard geschreeuwd. Je kon als je in de attractie zat de toren van het stadhuis zien. Ik heb die toren alle kanten op zien gaan haha. Achteraf was het wel heel erg cool hoor, maar toch ook wel een beetje eng;)
Ik heb een link toegevoegd van de attractie zodat het misschien wat duidelijker wordt;)
http://www.tivoli.dk/en/forlystelser/vertigo/
Maandag ochtend zijn we naar het strand geweest. Heel relaxed gepicknickt in het zonnetje, echt heerlijk! Erna zijn we creatief aan de slag gegaan bij Creative Space. Een tentje waar je een kopje, bordje etc kan verven. Natuurlijk hebben we een een kunstwerk gemaakt. Helaas hebben we het resultaat nog niet kunnen zien, maar ik kan onze bakjes volgende week ophalen. We zijn heel erg benieuwd! s’Avonds zijn we gaan uiteten bij een Deens restaurant, erg lekker en gezellig.


Dinsdag was alweer de laatste dag dat Donovan in Kopenhagen was. We zijn in de ochtend naar het Danish Design Museum geweest wat interessant was maar niet helemaal mijn ding. Erna even een drankje gedaan bij Toldboden, een café/restaurant aan het water bij De Kleine Zeemeermin en vervolgens een boottochtje door de grachten. s’Avonds nog een laatste keer samen gegeten thuis en toen richting het vliegveld. 
We hebben top dagen gehad en echt genoten!:)



Verder is er een ontwikkeling op mijn werk. De website is eindelijk online! Dus nu zijn we weer back in business. Ook is de marketing manager waar ik mee werkte er voorlopig niet meer door wat redenen. Hij was de laatste tijd afwezig dus aan een kant bent ik blij dat ik nu een andere manager heb die er vrijwel altijd is, en mij goed begeleidt. Ook zijn er aankomende maandag 9 interviews, dus we krijgen een hoop nieuwe mensen in het bedrijf wat fijn is!



Ten slotte komen Danielle en Dennis morgen naar Kopenhagen voor een weekend. Van de ene bezoekers naar de andere haha. Super gezellig vind ik het! Danielle is al eens in Kopenhagen geweest, maar zover ik weet Dennis nog niet. Het is verder ook een speciaal weekend voor ze want Dennis is vandaag jarig en Daan en Dennis zijn al 5 jaar samen. Dus dat moet grootst gevierd worden, in Kopenhagen.

Veel liefs uit Kopenhagen en indtil næste gang(tot de volgende keer;))

  • 09 April 2015 - 12:31

    Rachelle:

    Super leuk Dees! Die attractie ziet er inderdaad goed eng uit op het filmpje, wow! KUS

  • 11 April 2015 - 15:47

    Oma & Opa:

    Zo meisje het gaat goed met jou geweldig

    nog veel plezier en geniet van deze leer samen tijd

    Heel veel groetjes en dikke kus Oma & Opa xxx

  • 18 April 2015 - 09:31

    Lidy:

    Hoi Dees,
    Wel wat laat met reageren maar, ik heb toch weer met veel plezier je verslag gelezen. Je hebt het maar druk met al die bezoekers hahaha. Het is wel een mooie ervaring die je daar in Kopenhagen kunt opdoen zeg. Geniet er nog even van en heel veel succes met je stage. Hoe is het met het lopen van je? Is het beter geworden na het advies van Erwin? Hopelijk wel zodat je je uitdaging kan aangaan binnenkort. Ook daar weer veel succes mee. Groetjes van je tante (bah dat klinkt eigenlijk oud) dus groetjes van Lidy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desirée

Actief sinds 21 Jan. 2015
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 5594

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 28 Juni 2015

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: