Het einde is in zicht - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Desirée Leukel - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Desirée Leukel - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht

Blijf op de hoogte en volg Desirée

25 Mei 2015 | Denemarken, Kopenhagen

Hoi allemaal,

De afgelopen weken is er weer veel gebeurd! Ik heb weer wat bezoekjes gehad, een reisje terug naar Nederland gemaakt en een ongelukje gehad in de keuken.



Zoals ik al schreef ik laatste verslag, kwamen Esther en Davine mij opzoeken. 
Ze kwamen vrijdag middag aan in Kopenhagen. Ik moest die dag werken dus heb ze opgehaald op het metro station bij mij om de hoek. Nadat ik ze een rondleiding heb gegeven zijn we even wat kleine boodschappen gaan doen en erna richting het centrum gegaan. We zijn naar Nørreport gegaan en hebben iets te eten en te drinken gehaald bij de Tovrehallerne. Erna doorgelopen richting de lakes en daar lekker in het zonnetje gezeten. Vervolgens door gelopen naar de burgertent waar we gingen eten. Met volle buikjes gingen we die avond redelijk op tijd naar huis.

Zaterdagochtend was het weer tijd voor de vertrouwde Walking tour. Het was weer was redelijk slecht, maar de Walking tour was weer top. Na de tour naar De Kleine Zeemeermin geweest en daar natuurlijk wat foto’s gemaakt. Erna opwarmen bij een leuk cafe aan het water met een theetje. Toen door de winkelstraat terug naar de fiets gelopen en naar huis gefietst. Daar hebben we samen eten gemaakt en ons klaargemaakt want s’avonds gingen we stappen! Nikki kwam ook gezellig mee. We zijn uiteindelijk weer naar ‘The Drunken Flamingo’ geweest. Het was een super leuke avond en we lagen uiteindelijk laat/vroeg in de nacht brak in bed.

Zondag hebben we uitgeslapen, lekker ontbeten en vervolgens richting Tivoli gefietst. Daar rondgelopen en Davine en ik nog in een attractie geweest! Ook hebben we nog ergens lekker op een bankje gezeten en kunnen luisteren naar een koor die aan het zingen was. Toevallig was die dag een nationaal koorwedstrijd, iets wat je niet elke dag ziet haha. Erna zijn we richting Christianhavn gefietst langs de schattige grachtjes en leuke cafe’tjes. Daar moesten we natuurlijk ook Christiania bezoeken. Het blijft toch apart, een totaal andere ‘gemeente’ in Kopenhagen met hun eigen regels. We sloten de zondag af met een bezoek aan Copenhagen Street Food. Daar weer super lekker gegeten en gezeten aan het water. 
Maandag moest ik helaas werken, dus Davine en Esther hebben zelf nog een stuk van de stad bezocht en zijn erna richting het vliegveld geweest.



Het weekend na het bezoek van Davine en Esther ging ik terug naar Nederland. We hadden(ook in Denemarken) een lang weekend in verband met Hemelvaart, dus dat kwam perfect uit! Donderdag in de namiddag vloog ik naar Eindhoven, waar Mama, Donovan en Nala mij stonden op te wachten. Nala had een krans en een feestmuts op wat echt super schattig was. Arme hond, ze heeft het toch zwaar met de Familie Leukel haha! Die avond een echte Nederlandse maaltijd gehad wat ik wel erg kon waarderen.

Vrijdag hebben Donovan en ik een picknick gehad in de zon en erna naar Opa en Oma geweest. Weer fijn om Opa en Oma te zien na zo’n lange tijd(:

Zaterdag was het Fairytale festival georganiseerd door Dennis. Hij wist niet dat ik zou terug komen dat weekend dus het was natuurlijk erg leuk om hem te verrassen. Hij had het volgens mij op een gegeven moment wel een beetje door, maar goed, maakt niet veel uit. Het was echt een top festival en ik heb super erg genoten! 

Zondag was alweer mijn laatste dag ‘thuis’. Die dag hebben we niet veel gedaan. Lekker in de zon gezeten in de tuin. Ik merkte wel dat het een stuk warmer is in Nederland dan in Denemarken. Zeker vijf graden warmer. Dat merkte ik vooral toen ik weer terug was in Kopenhagen haha. Zondagavond om acht uur vloog ik weer terug naar Kopenhagen.
Het afscheid was weer even moeilijk, maar op dat moment wist ik dat ik alweer over zes weken thuis zou zijn. Dus, nu vooral genieten van mijn laatste weken hier want de tijd vliegt echt om!



Verder heb ik vorige week een ongelukje gehad in de keuken. Ik wilde een brood gaan bakken, die maak ik namelijk elke week zelf. Toen ik de bakvorm in de oven wilde zetten, stootte ik met mijn hand tegen de bovenkant van de oven. Ik schrok super erg maar voelde op dat moment nog geen pijn. Toen ik naar mijn hand keek zag ik dat ik een flinke wond had en een stuk vel eraf was gebrand. Ik heb het meteen gekoeld maar merkte dat ik erna een beetje in paniek raakte. Gelukkig was mijn Nederlandse huisgenoot op dat moment thuis, dus ik klopte bij haar aan en zij reageerde heel kalm. Ik begon heel erg duizelig en misselijk te worden en ik voelde een rare ruis in mijn oren wat heel erg naar was. Mijn huisgenoot belde het ziekenhuis om te vragen wat we precies moesten doen. Op dat moment dacht ik dat ik van mijn stokje ging, dus ik ging even liggen met mijn benen in de lucht (bedankt voor de tip miems:)) Toch handig, zo’n moeder met veel medische kennis.
Gelukkig voelde ik me al snel beter. Het ziekenhuis zei dat ik een dik kwartier de wond moest koelen en erna even langs moest komen zodat ze het konden nakijken. 
Een vriend van mijn huisgenoot had een auto, dus die kon ons daar heen brengen wat ook heel erg fijn was! Eenmaal aangekomen moesten we een dik uur wachten tot ik aan de beurt was wat niet ideaal was maar goed. Toen ik eindelijk aan de beurt was zei de verpleegster dat ik het maximaal zes uur moest koelen en als de pijn weg was ik pas terug moest komen. Beetje jammer dat ze dat niet meteen aan de telefoon konden zeggen.
Dus de uren daarna heb ik met mijn hand in een bak water gezeten. In de avond ben ik weer terug gegaan, daar hebben ze de wond schoongemaakt, een pleister erop gedaan en instructies gegeven hoe ik het moest behandelen. 
Het is nu al bijna een week geleden en ik moet zeggen dat het toch tegenvalt. Ik dacht, oh dat geneest wel snel. Maar helaas niet. Ik heb een bezoeker gehad afgelopen weekend, dus had het weer erg druk wat niet echt ideaal was voor mijn wond. Gelukkig kan ik vandaag en de komende week rustig aan doen en hoef ik de wond niet meer te bedekken.



Dit was natuurlijk niet een geweldige timing want ik kreeg afgelopen vrijdag alweer een bezoeker, maar goed, is er ooit een goede timing voor zoiets?
Ik ging namelijk vrijdag Cheyenne ophalen van het vliegveld. Vrijdag middag hebben we nog een lekkere brunch gehad bij Tante T. Met volle en bolle buikjes fietste we vervolgens langs Nyhavn, het Koninklijke Paleis en uiteindelijk naar De Kleine Zeemeermin. Erna nog een (glutenvrij) biertje gedronken in een leuk Deens café. 

Zaterdagochtend, voor de verandering, de Walking tour! Ik kan de Walking tour ondertussen zelf geven zo vaak heb ik het al gedaan haha. Tijdens de Walking tour besloten we diezelfde avond de pubcrawl aangeboden door de Walking tour organisatie te doen. Na de Walking tour zijn we richting Christiania en Christianshavn gefietst en ook uiteindelijk lekker gegeten bij Copenhagen Street Food. S’avonds dus de pubcrawl, wat echt super leuk en gezellig was! We hebben heel veel leuke mensen leren kennen. 

Zondag zijn we de dag wat later begonnen. In het begin van de middag hebben we geluncht bij een leuk tentje en vervolgens naar Tivoli. Die dag was trouwens ook de Copenhagen Marathon. Heel erg leuk om te zien! Na het bezoek aan Tivoli zijn we terug gelopen naar Nørreport waar we onze fiets hadden neergezet. Terug gefietst in het zonnetje en s’avonds nog lekker sushi gegeten, heerlijk!! Erna heb ik Chey afgezet op het station en is ze richting het vliegveld gegaan om weer terug naar huis te gaan.



Verder hebben Nikki, Juliette en ik een reisje geplant naar LEGOland. We hadden het al een paar weken geleden besloten, maar afgelopen week hebben we de reis uitgezocht. We vertrekken zaterdagochtend richting Odense, daar blijven we een nachtje slapen en de dag erna vertrekken we s’ochtends naar Billund, waar LEGOland ligt. We zullen de gemiddelde leeftijd een beetje laten stijgen haha, maar ik heb er wel echt zin in!



Ten slotte een kleine update over de ontwikkelingen op stage. Het gaat prima. Ik ben nu heel erg druk met het afkrijgen van mijn final assignment en andere taken. Nog maar iets langer dan een maand en dan is mijn hele stage al voorbij. Heel bizar! Het is zo snel gegaan!



Veel liefs uit Kopenhagen en indtil næste gang(tot de volgende keer;))



  • 25 Mei 2015 - 13:20

    Wilma:

    Super leuk verslagje weer schat

  • 26 Mei 2015 - 12:24

    Daan:

    Leuk verhaaltje deesie! Wat een bezoek hè! Super leuk dat er zo veel mensen zijn waar je je ervaringen mee kunt delen. Nog maar even genieten en dan is het al voorbij! Succes met je handje en stage, en tot over 6 weken weer!

  • 26 Mei 2015 - 16:22

    Opa En Oma:

    hoi meisje wat een mooie berichtje uit
    Kopenhagen nog even en dan heb je het er opzitten
    beterschap met je hand en heel veel groetjes van opa en oma
    dikke knuffel xxx tot ziens

  • 28 Mei 2015 - 09:07

    Petra.greven@kpnmail.nl :

    Lieve Deel. Succes voor de laatste weken! Leuk je ervaringen weer te lezen. Altijd spannend:). Xxx

  • 12 Juni 2015 - 18:25

    Lidy:

    Sorry voor de late reactie Deed, je tante heeft het een beetje druk gehad. Maar dat doe ik me zelf aan. Hihi
    Weer leuk om te lezen wat je allemaal hebt gedaan en wie er nu weer op bezoek is voor weest. Gaat het intussen wel wat beter met die wond? Ja, je "miems" heeft op medisch gebied altijd gelijk.
    Nog 2 weekjes en dan ben je weer thuis. Leuk om je dan weer in levende Linge te zien en niet op foto's.
    Tot gauw meid en nog veel succes de laatste 2 weekjes met je stage.

  • 12 Juni 2015 - 18:29

    Lidy:

    Oei oei wat heeft mijn telefoon nu weer voor een woorden ervan gemaakt!!
    Sorry voor de fouten, maar je zal wel begrijpen wat het dan wel moet zijn.
    Greetz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desirée

Actief sinds 21 Jan. 2015
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 5595

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 28 Juni 2015

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: